Idag stod longering på schemat. Jag ville titta lite på hur hon rörde sig från marken då hon känns väldigt stel i höger varv. Jag tyckte hon såg fin ut, dock lite kämpigare att hålla henne igång i höger,men hon verkar inte ha ont. Jag tror art det handlar om att hon är mindre jobbad i höger vilket har resulterat i mindre muskler och att det är jobbigare när jag ber om saker i höger. Så nu ska jag jobba på att stärka henne. Jag trivs så bra med denna häst att det inte är klokt! Så snäll och fin. Hon har ju sina idéer, men det är bara kul med personlighet. Jag älskar att hon är en oslipad diamant. Hon vill så mycket, och hon tycker verkligen det är kul att jobba. Jag ska sätta mig och leta tränare ikväll, både dressyr och hoppning. Förr har jag haft Anette tuck, Margareta algotsson och Tomas hammar i hopp och en tjej som hette Anna i dressyren, men nu får jag anpassa mig efter vilka som håller till i mitt ridhus. Jag fick tips om två tränare idag som ska kollas upp. Jag måste även sätta mig och ringa hovslagaren tills dess att han svarar, det är bara en hovslagare jag vill ha och det är jajjen, han är så bra!! Men han svarar inte, men skam den som ger sig:)

image

 

image